Slobodanka Rakić Šefer

Rajske ptice

1
Princeza i princ,18x24
2
U cvetnoj peni, 30x30
3
Ikona naše radosti, 90x35
4
Buđenje svetlosti, 60x80
5
Nokturno gospodina princa, 60x80
6
K'o jedan vrt, 30x30
7
Prinčev biserni vrt, 50x100
8
Sretenje, 53x125
9
Gospođica i princ, 21x33
10
Vrt od peva, 42x20
11
Molitva mladom mesecu, 50x100
12
Proleće, 60x72
13
Ponosna princeza, 120x40
14
Kralj, 90x120
15
Kralj palete, 90x35
16
Rajski vrt, 70x70
17
Usred zemaljskog žara, 90x35
18
Letnja predstava, 42x20
19
Majska noć u dedinom
dvorištu,90x35
20
Ptica se pesmom javlja tvorcu, 40x40
21
Usred zemaljske bajke, 54x65
22
Svečani čas je, jutro peva, 40x40
23
Na dan njenog vencanja, 40x50
24
Ja sad jedva mogu znati da imadoh san, 40x40
25
K'o prolećni cvat, 40x40
26
Teheranski vrt, 40x40
27
Avgust je, leto zri, 40x35
28
Prolećni treptaji, 40x40
29
Virtuelni koncert, 90x35
30
U mome vrtu, 120x40

 

Ulja na platnu nastala u periodu 2006. do 2008.godine.



Slobodanka Rakić Šefer se od svoje prve samostalne izložbe na Kolarcu / 1977.godine/, do ove poslednje u zemunskoj Galeriji "107" na kojoj će biti predstavljeno trideset najnovijih radova, pozicionirala kao jedna od najdominantnijih i prepoznatljivijih figura savremene srpske likovne scene, čije delo jasno prati liniju svetlosti i ljudskog uspona . Na svojim "razigranim" platnima, slikarka još od studentskih dana nedvosmisleno slavi ideju o životu, o njegovoj punoći i smislu, opseda je čudesna moć i snaga prirode . Šeferka doslovce ignoriše sile mraka, ništavila i nihilizma, dajući tako prednost svakom novom danu, novom početku, vrednom radu i stvaralaštvu. Pred Slobodankinim rajskim pticama, vrednim pčelama, raskošnim paunovima ili liciderskim srcima, čovek dobija energetski "aspirin" i mora da ostane "razoružan" od bilo kakve vrste agresije. Aleksandra Marković, novinar Politike, oktobar 2008. Paun, sa svojim žarkim bojama, u zemaljskom rajskom bajkovnom vrtu Slobodanke Rakić Šefer, simbol je ljubavi i radosti življenja. On je solarni simbol života i stvaranja. Simbolicka je zamena voljene osobe, a ta osoba nije slika oholosti, koju ova ptica može da simbolizuje, vec čulna predstava trajanja. Simboli su, prema Kantu, čulno prikazivanje pojmova. Prikazani pojmovi u Šeferkinom slikarstvu duboko su ukorenjeni u nacionalno pamćenje. Njeno slikarstvo pamti vajate, okućnicu, vrt i ptice, priziva bajkolike i bukolike, mistične predele patrijarhalnog života, laste ispod strehe dedine kolibe, gnezda, košnice, cvetne livade i berićetne njive. Na njenim platnima pčele se roje, svrake vode ljubav a svemu neizbrisiv pečat daje Mačva. Tiodor Rosić, književnik, mart 2008.